Proč optimalizovat obsah a co tam hledat

Setkali jste se někdy s pojmem „klíčové slovo“? Jednoduchým přečtením tohoto termínu asi každý z nás nějak vydefinuje, co to asi znamená. Jedná se pravděpodobně o nějaké slovo, které je pro něco klíčové – a klíčové je to slovo pro vyhledávání, neboť právě díky tomuto slovu dokáže vyhledávač spojit požadavek uživatele s obsahem, který vyhledává. Jednoduchá definice.

lupa prohlížející si nápis „SEO“ na obrazovce počítače

Jak ale něco takového najít v našem obsahu? To je záležitost analýzy klíčových slov a nejčastěji to dělají zkušení a neustále se vzdělávající odborníci na SEO, kteří na mají nejen znalosti, ale také nástroje, které jim s výzkumem klíčových slov dokáží efektivně pomoci. Tyto nástroje by mohl užít opravdu každý, přeci jen existuje hned několik různých variant, které jsou zdarma a určené co možná pro nejširší publikum. Ovšem když na vás začne takový nástroj plivat data a seznamy, je nutné se v nich umět zorientovat, což ne každý tak úplně dokáže.

Přesně proto jsou tu odborníci na SEO, pro které je výzkum stěžejní činností. Valná většina tvořeného obsahu se tvoří již dopředu s tím, že tam bude umístěno nějaké to slovo, díky kterému bude obsah viditelný ve vyhledávání (byť tohle není jediný faktor pro splnění tohoto kritéria).

obrázek grafu znázorňující rozličné hodnoty v modré a šedé

No a jaká klíčová slova se vlastně používají? Správně by měla splňovat tyto požadavky:

1) Četnost vyhledávání = spousta uživatelů hledá tyto slova na svých zařízeních a je tu tedy vysoká pravděpodobnost, že zachytíte tento provoz právě vy.

2) Délka = čím delší, tím specifičtější. Pod tímto termínem se totiž může schovávat i celá fráze, takže je velice nutné rozlišovat.

3) Relevance = samozřejmě musí být relevantní pro daný obsah i pro uživatele. Ne každý článek o lyžích je také o tom, jak takové lyže nalakovat či ne každý článek o psech je o tom, odkud si takového pejska pořídit (primárně z útulků!).

4) Variace = důležité jsou také varianty našeho termínu, protože nám dovolí zachytit mnohem více než jen přesně dané slovo, ale také jeho podobizny, příbuzná slova či slova zkomolená, zjednodušená apod.

5) Vhodnost = slovo se samozřejmě musí od obsahu hodit, nelze umělé umístit nějaké „ideální slovo“ do článku o něčem úplně jiném.